İnternet üzerinden satış ve pazarlamanın artmasıyla beraber değişik ürün tanıtım ve hizmet tanıtım yöntemleri geliştirilmiştir. Özellikle tek ürün ve hizmet tanıtımı için mikro siteler tercih ediliyor. Bunun sebebi satılan ürünü odak noktası kılıp potansiyel müşterinin farklı tercihlere yönelmemesini sağlamaktır. Ayrıca direkt olarak ürün hakkında kullanıcının aklında soru işareti kalmayacak şekilde geniş çaplı tanıtım ve bilgilendirme yapılabiliyor olmasıdır. Biz bu başlık altında mikro sitenin ne olduğunu ve nasıl olması gerektiğinden bahsedeceğiz.
Mikro site; diğer adıyla Landing Page veya One Page siteler tek sayfalık ürün ve hizmet tanıtım sitesi olarak tercih edilir. Mikro siteler firmaların kendi internet siteleri dışında sadece bir ürüne veya hizmete yönelik oluşturdukları tek sayfalık sitelerdir. Genelde ürünün veya hizmetin adına alındığı domain üzerine kurulur. Örneğin inşaat firmasıysanız ve yapacağınız yeni bir projeyi tanıtmak istiyorsanız. Firma adı altında değil de yapacağınız proje adında bir alan adı alıp landing pagenizi orada oluşturmanız gerekiyor.
Öncelikle Landing Page(Açılış sayfası veya karşılama sayfası)’in adına yaraşır olması gerekiyor. Ziyaretçiniz sayfanıza girer girmez çarpıcı bir resim ve dikkat çekici bir sloganla karşılaşması gerekiyor. Bu ürün ve hizmetle alakalı net bir şey olmalı pazarlama strateji için oluşturduğunuz bir cümle veya daha önce kimsenin belirtmediği bir özelliği belirtmenizde fayda var. Örnek verecek olursak bir inşaat firmasısınız burada vurgulamanız gereken şey Minimum fiyat, Konum ve avantajları olmalı. Bunu kendi sektörünüzün dikkat çeken bir yönüyle pekiştiebilirsiniz
Çarpıcı bir görsel dikkat çekici bir slogan ile sayamızı oluşturduk. Hemen sağ tarafta form olmalı bu formun sabit olmasında fayda var yani sağ taraf sabit sol taraf kayan alan olabilir. İnsanlar form doldurarak aranmak isteyebilir. Bu sizin için avantaj çünkü müşterinizin adını ve ne amaçla aranmak istediğini biliyor olmanız sizin için bir artık demek. Tabi hemen formun altında veya üstüne sizinle direkt olarak iletişime geçmek isteyen insanlar için bir telefon numarası bırakmanızda fayda var.
Sloganınızı eklediniz ve ziyaretçinizin dikkatini çektiniz. İlk izlenim çok önemlidir. Ziyaretçiniz mutlaka internet sitenizde kalmalı ve devamını okumalı. Slogan ve görselle dikkatini çektiniz. Daha sonra ziyaretçinizin kafasında hiyerarşik soruların cevabını vermeniz gerekir. Bunu yeni tanıştığınız bir insan gibi düşünebilirsiniz. Önce görürsünüz. Sonra elini sıkarsınız isimlerinizi söylersiniz. Sonrasında sohbet evresine geçersiniz. Biz el sıkıştık şimdi sırada ismimizi söylemeye geldi. Görsel ve slogandan sonra ürünü tanıtacak bir yazınız olmalıdır. İnsanlar ürünün veya hizmetin ne olduğunu bilmeli. ürün ve hizmet tanıtımından sonra varsa teknik özellikler belirtilmelidir.
Burada mümkün mertebe kendi ana firmanızdan bahsetmemenizdir. Tamamen ürün veya hizmet odaklı olmalıdır. Yukarıdaki sıralamanın sonuna varsa adres harita gibi iletişim bilgileri eklemeyi unutmayın.
Mikro Site Tasarımı yazısına ilk yorum yapan siz olun!
Mikro Site Tasarımı için Cevap Yaz