Son yıllarda arama motorlarındaki anahtar kelime rekabet oranı oldukça yüksek seviyelere geldi. Bunun en önemli nedeni, teknolojiye ve interenete olan ilginin artması ve herkes tarafından kullanılıyor olmasıdır. Herkesin internet kullandığı bir dönemde, işletmelerin SEO çalışmasına yönelmesi ve önem vermesi, kaçınılmaz oldu.
SEO çalışması için kurulacak stratejiler her geçen gün değişiyor. Arama motorlarının uyguladığı kriterler değiştikçe, kurulacak seo stratejileri de sürekli değişecektir. Aşağıda anlatılan kriterlerden de anlaşılacağı üzere SEO çalışması, emek ve sabır gerektiren bir iştir.
Öncelikle anahtar kelimelerinizi belirlemelisiniz. Sektörünüzde en çok aranan kelimeleri, aranma hacmi yüksek kelimeleri bularak sektörünüzde en çok hangi alanda ihtiyaç olduğunu öğrenebilirsiniz. Unutulmamalıdır ki; yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerde yüksek rekabet vardır. Bu sebepten ötürü, sarf edilecek emek daha fazla olmalıdır. Kullanacağınız anahtar kelimelerde ne kadar sürede ön sıralara yükseleceğinizi ve ne kadar emek harcayacağınızı hesaplamalısınız.
Yüksek hacimli anahtar kelimeleri bulmak için Google’ın ücretsiz sunduğu Google Keyword Planner hizmetini kullanabilirsiniz.
Belirlenen kelimeler için oluşturulan içeriklerde, içeriğin özgün olmasının yanında, meta etiketlerine de önem vermek gerekir. Paylaşılan her gönderinin description, open graph api, google schema, twitter card gibi sosyal imlemeleri yapılmalıdır.
Description 200 karakteri geçmemeli ve anahtar kelimeyi barındıran ilgi çekici bir cümle ile desteklenmelidir.
Site içerisinde gösterilen tüm resimler optimize edilmiş, sıkıştırılmış resimler olmalıdır. 100x100 boyutlu bir alana 500x500 resim koyulmamalıdır. Bu şekilde yapılan çalışmalar, Google arama motoru tarafından olumsuz olarak değerlendirilir ve sıralamaya etki eder. Aynı zamanda yüksek boyutlu optimize edilmemiş resimler, kullanıcıların yavaş bir performans almasına sebep olur.
Paylaşılan her resmin alternatif açıklaması olması gerekir. Anahtar kelimeler için oluşturulan içerikler web sitesine eklenmeden önce içeriği destekleyici, konu ile ilgili resimlerle desteklenmelidir.
Backlinkler web sitenize dışarıdan gelen bağlantıları temsil etmektedir. Sitenizin bir başka sitede paylaşılması, referans olarak gösterilmesi sitenizin otoritesini arttırmaktadır. Fakat bunu yaparken dikkat etmek gerekir. Backlink çalışması yapılacak siteler web sitenizdeki içerikler ile uyuşmalıdır. Örneğin; otomotiv sektörü ile ilgili bir siteyi hastane sektöründeki bir site içerisinde paylaşırsanız istediğiniz verimi alamazsınız.
Toretto Yazılım ve Bilişim Sistemleri olarak; SEO çalışmalarınızda sizlere destek olmak ve işletmenizi arama motorlarında üst sıralara çıkarmak öncelikli hedeflerimizdendir.
SEO Rekabet oranı yüksek kelimelerde üst sıralara çıkmak yazısına ilk yorum yapan siz olun!
SEO Rekabet oranı yüksek kelimelerde üst sıralara çıkmak için Cevap Yaz