Web site sahipleri tarafından SEO’da en çok yapılan hatalar arasında farklı tarayıcı algoritmalarına göre SEO uygulaması yapmaya çalışmaktır. Her arama motorunun kendine has bir algoritması olduğundan dolayı zıt davranışlar ve aşırı optimizasyon çabaları faydadan çok zarar getirebilmektedir.
Başlıklar içerisinde anahtar kelime bulunmaması, düşük kaliteye sahip backlinkler bunlardan birkaçıdır. Trafik kaybı, sıralamada gerileme gibi durumlar yaşamak istemiyorsanız ilgili hataları hafife almamalısınız.
Arama motorlarını hileli yöntemler kullanarak manipüle etmek mümkündür. Ancak bu, yalnız kısa vadede geçici başarı sağlar. Hilelerin bir süre sonra ters etki oluşturarak sitenize zarar vermesi kaçınılmazdır.
Arama sonuçlarında sitenizi geri plana atacak, spam olarak damgalanmasına sebebiyet verecek, ziyaretçi oranınızı azaltacak en önemli SEO hataları şöyledir:
Kullanıcılar herhangi bir linke tıkladıklarında 404 sayfasına yönlendirilirse bu, çok can sıkıcı olur. Sitede kalma süresini olumsuz yönde etkileyen bu durum, sıralama ve index problemlerine de sebebiyet verebilir.
Bunun önüne geçmek için yazılarınızda bulunan dâhili ve haricî bağlantıları kontrol edin. Şu an yayında olmayan sayfalara ait linkleri hemen kaldırın. Sitenizde bazı sayfalar hata veriyor ise bunları düzeltin. Yanlış yönlendirmeler mevcutsa doğru linklerle değiştirin. Kalitesiz sitelere dış bağlantı vermişseniz bunları da silin.
İçeriklerinizde kullanacağınız hem odak , hem de yan anahtar kelimeleri tespit ederken SEMRush, Ahrefs gibi araçlardan yardım alın. Aranma hacmine, rekabet oranına dikkat etmeden rastgele bir anahtar kelime kullanımı en yaygın SEO hataları içerisindedir.
Öte yandan, anahtar kelimelerin gereğinden az veya fazla kullanılması yine SEO puanını olumsuz etkiler. Odak anahtar kelimenin içeriğinizdeki oranı %3 olarak tavsiye edilir. Bunun, yardımcı anahtar kelimelerle desteklenmesi ve böylelikle semantik yapılı bir içerik oluşturulması gerekir.
Anahtar kelime dağılımı yeterince iyi yapılmamış yazılar güzel bir sıralama elde edemeyecektir. Aşırı anahtar kelime kullanımı web sayfanızın sıralamalardan kaybolmasına yol açabilir.
SEO’da en çok yapılan hatalar arasında yer alan bir başka husus, siteyi özensiz hazırlanmış içeriklerle doldurmaktır.
İçeriklerin sayı bakımından fazla ya da kelime açısından uzun olması kalite unsuru değildir. Tam aksine, kaliteli içerik, ziyaretçilere aradıkları bilgileri net olarak aktarmayı başaran, kullanıcı deneyimi yüksek içeriktir.
Yazılarınızı bu niteliğe kavuşturabilmek için şunları kullanabilirsiniz:
Özgün olmayan makaleler de kalitesiz içeriklere bir örnektir. Sitenizde bütünüyle kopya olan ifadeler kullanılmış yazılara yer vermemeli, içeriklerinizi yayına almadan evvel özgünlük kontrolü yapmalısınız.
Alıntılarla içeriklerinizi zenginleştirebilirsiniz. Fakat bu, özgünlüğe zarar verecek boyutta olmamalıdır. Aksi takdirde içeriğiniz arama motorlarınca değersiz olarak kabul edilecektir.
SEO’da en çok yapılan hatalar içinde sıkça ihmâl edilen hususlardan bir diğeri, bağlantıları doğru vermemektir. Kalitesiz, spam veya içeriğinizle alâkasız sayfalara link vermekten uzak durmalısınız.
Rastgele Backlink Alımı
Bazı geri bağlantılar sıralamalarınızı iyileştirmek şöyle dursun, daha da kötüye gitmesinin esas nedeni olabilir. –Deyim yerindeyse- link çöplüğüne dönüşmüş veya DA-PA değeri düşük sitelerden backlink almamanız gerekmektedir.
Tek bir kaliteli backlinkin binlerce kalitesiz backlinkten çok daha kıymetli olduğunu unutmayın. Bu konuda seçici davranın ve kalitesiz geri bağlantıları Google Disavow Tool aracılığıyla reddedin.
SEO’da en çok yapılan hatalar nelerdir? Öğrendiğinize göre sitenizi o yönde optimize etmek için daha fazla beklemeyin. İçeriğimize yorumlarınızı bekliyoruz.
SEO’da En Çok Yapılan Hatalar yazısına ilk yorum yapan siz olun!
SEO’da En Çok Yapılan Hatalar için Cevap Yaz